PC-versionen af Death Stranding blev en kommerciel succes

Death Stranding formåede virkelig at dele vandene ved sin udgivelse på PlayStation 4 i 2019. Spillet har modtaget alle former for hyldester, kritik, analyser og undren, og det er bestemt også med god grund. Præsentationer, trailere og demoer op til lanceringen endte med at stille flere spørgsmål end de besvarede, og som følge af dette, var nærmest ingen forberedt på hvilken slags spil de havde i vente.

Ikke desto mindre er udgiveren af PC-versionen, 505 Games og moderselskabet Digital Bros, yderst tilfredse. Spillet blev udgivet via Steam og Epic Games Store i sommeren 2020, og betragtes nu som en kommerciel succes.

I Digital Bros regnskabsår for 2020, er Death Stranding det mest indbringende for firmaet, med en indtjening på hele €23,2 millioner per den 31. december 2020. Det er altså ganske fint klaret, for et spil der først blev tilgængeligt halvvejs igennem året. På andenpladsen, som ikke engang er rigtig tæt på, finder vi Control, som blot inkasserede €16 millioner. Det er dog ikke en helt fair sammenligning, da Control i sit udgivelsesår, altså 2019, indbragte €23,9 millioner til 505 Games, altså en anelse mere end hvad Death Stranding formåede ved sin udgivelse.

Control udkom dog til alle aktuelle platforme samtidigt, mens hardcore fans af Hideo Kojimas Death Stranding var nødsaget til at anskaffe sig en PlayStation 4, hvis de ville spille eventyret med Norman Reedus og Mads Mikkelsen ved sin oprindelige udgivelse i 2019. Dette har unægteligt haft en indflydelse på de endelige salgstal.

Fik du nogensinde spillet Death Stranding, eller var forvirringen omkring spillets præmisser for overvældende for dig?