Naughty Dog søger en Economy Designer til kommende multiplayer-spil

Naughty Dog behøver vel dårligt nok en introduktion. Ejer man en PlayStation, har man med god sandsynlighed stiftet bekendtskab med enten Uncharted-serien eller et af de to The Last of Us-spil. Det eneste vi lige nu ved er på tegnebrættet for det prestigefyldte studie, er en stand alone-multiplayerkomponent til The Last of Us Part II. Desværre har vi ikke hørt forfærdelig meget om denne udgivelse endnu.

Hvis deres seneste jobopslag er nogen indikator, så lader det i hvert fald til, at Naughty Dog arbejder ud fra præmissen om games as a service. De søger nemlig en Economy Designer til et multiplayer-spil.

Øverst i opslaget finder man følgende introduktion:

“We’re looking for a passionate multiplayer economy designer who can help us create avenues for self-expression for our players, ensure robust longevity to our games, and give our players great rewards to strive for.”

“Avenues for self-expression” og “give our players great rewards to strive for” lugter langt væk a kosmetiske genstande, som spillerne kan bruge til at klæde sine spilbare figurer ud med. Ikke en helt uvant præmis for store multiplayer-satsninger.

Det er desværre ikke til at lure ud fra opslaget, om det rent faktisk er i forbindelse med multiplayer-delen til The Last of Us. Det kan lige så nemt være et helt uannonceret projekt.

Det ville dog være rart, hvis Naughty Dog snart meldte noget ud om førnævnte The Last of Us i multiplayer. Netop denne del fra første spil i serien, var intenst, udfordrende og ikke mindst voldsomt underholdende. Jeg er i hvert fald klar til at tage et par runder online, med at samle livsfarlige remedier og få andre overlevende ned med nakken.