Klumme: Framerate eller Grafik?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

I forbindelse med denne klumme, vil jeg gerne høre hvad I vælger, når det skal besluttes om der skal spilles med en høj framerate eller grafisk overlegenhed på en konsol.

PC-entusiaster kan nøjes med at kommentere med et selvtilfreds smil tværet ud i ansigtet.

Jeg hælder selv til en højere framerate, men føler alligevel jeg går glip af noget. Hvad med jer?

#1353 Reply
    -dut-
    Deltager

😀

#1358 Reply
    NoFaith
    Deltager

😀

#1359 Reply
    Kongkim
    Deltager

😀

#1367 Reply

🙂

#1368 Reply

I er sgu søde.

#1382 Reply

Men jo, kan godt se hvad du mener, når man bruger konsol. Den er billigere end en heftighedscomputer, men man bliver så også nødt til at vælge.

Jeg vil stadig gå efter framerate. Nogle spil kan godt gå ned på framerate, men det afhænger af spiltypen. Jeg har fx ikke det store behov for framerate hvis det handler om XCOM eller deslige, mens shooters/explorers virkelig gerne må have det. Basalt set direkte actionspil, fordi det er de aktive handlinger, det handler om.

#1427 Reply
    Raeven
    Deltager

Jeg har nok et ben i hver lejr. Min maskine er en I9 / 2080 / 32 GB ram….så den kan godt trække mine spil i 1440p med god framerate og max gfx….ved godt at den burde kunne trække 4K med tilfredsstillende fps, men jeg gider ikke kaste penge efter en skærm der understøtter det.

#1466 Reply

@Raeven Helt enig. Jeg har også en rimelig god rig kørende men synes min 1920×1080-skærm er rigeligt dejlig. Kører med Ryzen 9 3900X, GTX1080 og 32 GB ram, og det burde også kunne trække temmelig godt fra på en 4k-skærm. Jeg vurderer dog at jeg får længere fornøjelse uden hardwareopgradering ved at holde mig til min nuværende skærm.

#1578 Reply
    Starshipp
    Deltager

jeg nyder min Series X, men i øjeblikket har jeg et tussegammelt (læs: ikke 4k) tv så jeg er nødt til at nyde 60 fps til det fulde.

Er der nogen der har oplevelser med 60 vs 120 fps? Er i tvivl om jeg vil kunne mærke den store forskel…

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
Svar til: Klumme: Framerate eller Grafik?
Dine informationer: