Disintegration-studie lukker ni måneder efter første spiludgivelse

Når et nyt studie udgiver sit første spil, er det altid spændende at se, om udgivelsen kan matche den benhårde konkurrence på markedet. Det har tydeligvis ikke være muligt for V1 Interactive, hvis første spil, Disintegration, udkom i juni 2020.

Spillerbasen dedikerede sig aldrig helt til multiplayer-delen af Disintegration. Det resulterede i, at alle online-funktioner blev nedlagt kun seks måneder efter udgivelse. Spillets single player-kampagne var åbenbart stedet at finde den sande værdi.

At spare ressourcer på denne del af Disintegration, kunne dog ikke redde V1 Interactive, fra den skæbne, som de nu er endt i. I et opslag på Twitter, melder studiet officielt ud, at de lukker og slukker, efter en levetid på fem år:

Der var ellers relativt høje forventninger til Disintegration. Studiet blev ledet af Marcus Lehto, hvis erfaring som art director og creative director på adskillige Halo-spil, fik både gamere og anmeldere til at holde et skarpt øje på V1 Interactives debutudgivelse.

I den slags situationer er der ikke meget andet for, end at håbe at medarbejderne fra studiet finder nye græsgange relativt hurtigt. Vi siger tak til V1 Interactive for forsøget, og ønsker hele holdet det bedste fremover.