Deathloop får endelig forklaret sine “timeloops”… ordentligt

Jeg ved ikke om det kun er mig, men i lang tid har jeg ikke helt forstået, hvordan gimmicken omkring “timeloops” i Arkane Studios’ Deathloop fungerer. Det gør jeg dog nu. IGN har nemlig fået den eksklusive ret til en videopræsentation, hvor Deathloops game director, Dinga Bakaba, gennemgår hvordan et Timeloop fungerer.

Du kan se videoen herunder, og hvis den ikke giver mening for dig, vil jeg prøve at opremse min forståelse af præmissen under den:

Simpelt nok, ikke sandt?

Hvis du stadig ikke er helt med, så lad mig prøve at sætte nogle ord på det for dig:

Du starter på øen Blackreef, hvor otte superskurke skal elimineres; de kalder sig selv “The Visionaries”. Du har et døgn til at klare opgaven, og hvis du fejler, for eksempel ved at dø, så starter du forfra. Pointen er så, at du tage det du har lært, for eksempel omkring fjendernes placering, svagheder, etc., og så eksekvere din plan med den information du har samlet sammen.

Hver gang man starter forfra, får man lov til at beholde de våben man har samlet op. Det skulle forhåbentlig gøre udfordringen mindre ensformig, når man utvivlsomt må give det et forsøg mere.

En af de fjender man skal nedkæmpe hedder Julianna. Hun har kun et mål i løbet af det døgn du tilbringer på øen, og det er at slå dig ihjel. Hun bliver beskrevet som uforudsigelig, kløgtig og den stærkeste af alle de otte skurke. Hun vil angiveligt fungere som en joker, der nok skal sørge for at holde dig på tåspidserne i løbet af din gennemspilning.

Jeg håber ovenstående beskrivelse gav mening. Hvis du ikke kunne bruge det til noget, så må du vente til Deathloop udkommer den 21. maj til PlayStation 5 og PC via Steam. Til den tid er der forhåbentlig nogle anmeldere, som kan få rettet op på eventuelle misforståelser.