Days Gone får hverken Ray Tracing eller DLSS på PC

Hvis du regner med det nyeste grafiske lir til Days Gone, når det udkommer på PC om lidt over en uge, så bør du nok skrue forventningerne lidt ned. I en ny FAQ fra Bend Studio, afslører udvikleren at spillet ikke vil understøtte hverken Ray Tracing eller DLSS i den udgivelse.

Ray Tracing er teknologien som kan give en realistisk spejlgengivelse på facader af for eksempel glas, vand og lignende. Netop dette er blevet lidt af et omdrejningspunkt for mange nye udgivelser, især på PlayStation 5 og Xbox Series X, hvor man kan vælge at slå Ray Tracing til, ofte på bekostning af spillets framerate.

DLSS tjener et lidt andet formål, da det kan opskalere billeder i lav opløsning i real time. Dette medvirker til en mere stabil framerate, men bliver altså desværre ikke inkluderet i PC-versionen af Days Gone.

Det er nu ikke fordi spillet kommer til at mangle måder man kan justere spillets afvikling på. Der ydes support til ultra wide-skærme, en unlocked framerate og meget mere til.

Days Gone udkommer på PC via Steam og Epic Games Store den 18. maj, og hvis du vil gøre Bend Studio en tjeneste, så husk og køb det til fuld pris.